دانشمندان اعلام کرده اند که درنهایت راز مثلث برمودا را کشف کرده اند خبر کشف راز مثلث برمودا مانند بمب در شبکه های اجتماعی طنین انداز شده و مخاطبان کاربران شبکه های اجتماعی را به خود جلب کرده است.

کشف راز مثلث برمودا

برای سالیان درازی بود که مثلث برموردا به عنوان یک راز سربه مهر، اذهان عموم افراد جهان را به خود معطوف کرده بود افسانه های بسیار زیادی از اتفاقات عجیب و غریب رخ داده در مثلث برمودا وجود داشت که سحر امیز بودن این منطقه را صدچندان می کرد.

اخیرا گروهی از دانشمندان که در خصوص مثلث برمودا تحقیق می کنند ادعا کرده اند که توانسته اند راز این مثلث عجیب و مرموز را کشف کنند.
به گزارش خبرنگار اخبار داغ ویترینو؛ با وجود گذشت دهه ها، هنوز برای بسیاری علت ناپدید شدن سریالی هواپیماها و کشتی های متعدد در منطقه 500 هزارکیلومتر مربعی از میامی آمریکا تا پورتوریکو موسوم به مثلث برمودا بدون پاسخ مانده است. مثلثی که گفته می شود طی صد سال گذشته با ناپدید شدن حدود 75 هواپیما و صدها کشتی در آن از سرنوشت دستکم هزار انسان هیچ اطلاعی در دست نیست. حال به نظر می رسد سرانجام گروهی از دانشمندان توانسته اند به راز عجیب این مثلث اسرارآمیز دست یابند.

مثلث برمودا
ادعای تازه دانشمندان؛ راز مثلث برمودا را کشف کرده ایم+تصاویر

دکتر "استیو میلر" هواشناس در دانشگاه کلورادو درگفتگو با Science Channel می گوید: ما ابرهایی با نام "ابرهای شش ضلعی" را در غربی ترین قسمت مثلث برمودا در محدوده ای با مساحت 32  تا 88 کیلومتر مورد مطالعه قرار دادیم. عموما لبه این ابرها قابل مشاهده نیستند و در بیشتر مواقع آنها بطور نامنظم پراکنده می شوند. این ابرها با ایجاد "بمب های هوا" (انفجارهای کوچک) بادهایی با سرعت بیش از 170mph(273 کیلومتر بر ساعت) را تولید می کنند که با شکل دهی طوفان های مهیب و پرقدرت با موج هایی تا ارتفاع 13 متر قادرند بلافاصله هواپیماها و کشتی ها را در دریا غرق کنند.

گفتنی است؛ سابقه ادعای گزارشات غیر طبیعی و غیرعادی درباره این منطقه به سال 1942 بر می گردد، زمانی که "کریستف کلمب" برای نخستین از مشاهده نورهای عجیبی در این منطقه خبر داد. گفته می شود هر سال بطور متوسط 4 هواپیما و 20 کشتی در این منطقه ناپدید شده اند.